Šiaulių gyventojų patirtys su robotų siurblių remontu: atsiliepimai ir rekomendacijos

Kai robotas nustoja klausyti: pirmieji požymiai, kad laikas kreiptis į servisą

Robotų siurbliai jau seniai nebe prabanga Šiaulių namuose – tai kasdienybės pagalbininkai, kurie tyliai dirba savo darbą, kol mes užsiimame kitais reikalais. Bet kaip ir bet kuri technika, šie protingieji įrenginiai kartais sustreikuoja. Šiauliečiai dalinasi patirtimis, kad dažniausiai problemos prasideda subtiliai.

„Pirmiausia pastebėjau, kad mano Roomba pradėjo keistai suktis vietoje”, – pasakoja Gintarė iš Gytarių mikrorajono. „Maniau, kad tiesiog įstrigo plaukas ar kas nors, bet išvalius nieko nepasikeitė. Po savaitės jis visai atsisakė judėti.”

Dažniausios problemos, su kuriomis susiduria šiauliečiai, būna šios: silpnėjanti baterija, kurios nebepakanka visam butui išvalyti, šepetėliai nustoja suktis arba sukasi netolygiai, davikliai nebeveikia tinkamai ir robotas pradeda daužytis į baldus, o kartais tiesiog atsiranda klaidos pranešimai, kurių niekaip nepavyksta išspręsti patiems.

Vienas iš svarbiausių dalykų – neskubėti išmesti įrenginio pirmųjų problemų atsiradus. Daugelis šiauliečių pripažįsta, kad iš pradžių galvojo apie naują pirkimą, bet remontas išėjo kur kas pigiau ir įrenginys tarnauja jau kelis metus be didesnių problemų.

Kur šiauliečiai taiso savo robotinius pagalbininkus

Šiauliuose robotų siurblių remonto paslaugų pasiūla nėra tokia plati kaip didžiuosiuose miestuose, bet keletas patikimų variantų tikrai yra. Gyventojai dalinasi patirtimis apie skirtingus servisus ir tai, ką patyrė.

Populiariausias pasirinkimas – specializuoti elektronikos remonto servisai, kurie dirba su įvairia buitine technika. „Nuėjau į servisą prie Akropolio, kur taiso telefonus ir kompiuterius”, – pasakoja Mindaugas. „Iš pradžių abejojau, ar jie apskritai imsis tokio darbo, bet pasirodė, kad jie jau ne vieną robotą siurblį remontuoja. Diagnostika kainavo 10 eurų, o pati baterijos keitimo paslauga – dar 45 eurus kartu su baterija.”

Kitas variantas – kreiptis į oficialius prekių ženklų atstovus ar įgaliotus servisus. Tiesa, šiauliečiai pažymi, kad tokių servisų mieste nedaug, todėl dažnai tenka siųsti įrenginį į Vilnių ar Kauną. „Siunčiau savo iRobot į oficialų servisą Vilniuje”, – dalijasi patirtimi Rasa. „Užtruko apie dvi savaites, bet darbas buvo atliktas su garantija ir dabar viskas veikia kaip naujas.”

Trečias kelias – privatūs meistrai, kurie skelbiasi internete. Čia reikia būti atsargesniems, nes ne visi turi pakankamai patirties su robotais siurbliais. Tačiau yra ir tikrų profesionalų. „Radau meistrą per Facebook grupę ‘Šiaulių skelbimai'”, – pasakoja Justinas. „Vyras atvažiavo į namus, per valandą viską pataisė. Kainavo pigiau nei servise, bet, žinoma, jokios garantijos negavau raštu.”

Kiek iš tikrųjų kainuoja robotų siurblių remontas Šiauliuose

Pinigų klausimas visada aktualus, todėl šiauliečiai labai atvirai dalinasi savo patirtimis apie remonto kainas. Kainos gali labai skirtis priklausomai nuo problemos pobūdžio ir pasirinkto serviso.

Diagnostika paprastai kainuoja nuo 5 iki 15 eurų. Kai kurie servisai diagnostiką įskaičiuoja į bendrą remonto kainą, jei sutinkate taisyti pas juos. Baterijos keitimas – viena dažniausių procedūrų – kainuoja nuo 40 iki 80 eurų priklausomai nuo modelio. Originalios baterijos brangesnės, bet tarnauja ilgiau, o analogai gali būti perpus pigesni, tačiau jų kokybė kartais kelia klausimų.

Šepetėlių ar variklių keitimas paprastai atsieina 30-50 eurų už darbą, plius dalių kaina. Daviklių remontas gali būti brangesnis – iki 100 eurų, nes tai jautresni komponentai. „Man keitė priekinį bamperį su davikliais”, – sako Darius. „Bendra kaina buvo 85 eurai. Iš pradžių atrodė daug, bet naujas robotas siurblys kainuotų 300-400 eurų, tai vis tiek apsimokėjo.”

Programinės įrangos problemos kartais sprendžiamos nemokamai arba už simbolinį mokestį, jei pavyksta jas išspręsti nuotoliniu būdu. Bet jei reikia fiziškai prisijungti prie įrenginio ir atlikti sudėtingesnę diagnostiką, kaina gali siekti 20-30 eurų.

Svarbu žinoti, kad kartais remontas tiesiog neapsimoka. Jei robotui siurbliui reikia keisti pagrindinę plokštę arba kelis brangius komponentus vienu metu, o pats įrenginys jau senas, gali būti protingiau investuoti į naują modelį.

Ką galima sutaisyti patiems: šiauliečių patirtys su savadarbiu remontu

Ne visi iš karto skuba į servisą – dalis šiauliečių pirmiausia bando išspręsti problemas patys. Ir kartais tai pavyksta puikiai.

„YouTube’as – geriausias draugas”, – juokiasi Tomas, kuris pats pakeitė savo Xiaomi robotui siurbliui šepetėlius ir išvalė dulkių konteinerį nuo sukietėjusių nešvarumų. „Radau tikslų video su savo modeliu, užtruko gal pusvalandį. Dalys kainavo 15 eurų per AliExpress, o servise būtų paėmę bent 40.”

Paprasčiausios procedūros, kurias galima atlikti patiems:

  • Šepetėlių valymas ir keitimas – paprastai reikia tik atsuktuvo ir naujų šepetėlių
  • Ratukų valymas – dažnai į juos susipainioja plaukai ir siūlai
  • Daviklių valymas – kartais užtenka švelniai nuvalyti dulkes minkštu audiniu
  • Filtro keitimas – tai turėtų daryti visi reguliariai
  • Programinės įrangos atnaujinimas – dažnai išsprendžia keistą elgesį

Tačiau yra ir ribos. „Bandžiau pats keisti bateriją”, – prisipažįsta Andrius. „Nusipirkau pigią per internetą, bet po keitimo robotas pradėjo dar keisčiau elgtis. Galiausiai vis tiek teko vežti į servisą, kur paaiškėjo, kad baterija buvo netinkama ir dar sugadinau vieną kontaktą. Galėjau sutaupyti pinigų, jei iš karto būčiau nuėjęs pas specialistus.”

Auksinė taisyklė – jei nesate tikri, geriau nekrapštykite. Ypač jei įrenginys dar garantinis. Daugelis šiauliečių pataria pirmiausia pasikonsultuoti servise ar bent parašyti žinutę meistrams socialiniuose tinkluose – dažnai jie nemokamai pasako, ar verta bandyti pačiam, ar tikrai reikia profesionalios pagalbos.

Kaip išsirinkti patikimą meistrą ar servisą

Pasirinkti gerą servisą Šiauliuose nėra taip paprasta, kaip didmiestyje, kur galima rasti dešimtis atsiliepimų apie kiekvieną įmonę. Šiauliečiai dalinasi savo patikrintais būdais, kaip nesiduoti apgauti.

Pirmiausia – klauskite pažįstamų. „Aš visada pirmiausia paklausiu kaimynų ar draugų”, – sako Jolanta. „Šiauliuose vis tiek visi vienas kitą pažįstam, tai greitai sužinosi, kas dirba gerai, o kas tik pinigus ima.”

Antra – ieškokite atsiliepimų Facebook grupėse. Šiauliuose aktyvios kelios vietos grupės, kur žmonės dalinasi rekomendacijomis. „Parašiau grupėje ‘Tu iš Šiaulių, jei…’, per kelias valandas gavau penkis komentarus su konkrečiais servisų pavadinimais”, – pasakoja Eglė.

Trečia – pasitikrinkite, ar servisas turi fizinę buveinę. Jei meistras siūlo susitikti tik automobilių stovėjimo aikštelėje ar dirba tik nuotoliniu būdu be jokio adreso, tai turėtų kelti įtarimų. „Kartą susitikau su meistru prie turgaus”, – prisimena Vytautas. „Paėmė robotą, pasakė, kad per savaitę sutvarkys. Dingo kartu su mano siurbliu. Nuo to laiko reikalauju arba fizinio adreso, arba bent jau palieku techniką tik gavęs kvitą.”

Ketvirta – klauskite apie garantiją. Rimti servisai visada suteikia bent minimalią garantiją atliktam darbui – paprastai 1-3 mėnesius. Jei meistras sako, kad jokios garantijos neduoda, geriau ieškoti kito.

Penkta – pasitikėkite savo nuojauta. Jei meistras per telefono pokalbį skamba neaiškiai, vengia atsakyti į konkrečius klausimus arba iš karto žada, kad „tikrai sutaisys” net nepamatęs įrenginio, geriau ieškoti kitur.

Prevencija geriau nei remontas: kaip šiauliečiai prižiūri savo robotus

Geriausias remontas – tas, kurio nereikia. Šiauliečiai, kurių robotai siurbliai tarnauja be problemų po kelerius metus, dalinasi savo priežiūros įpročiais.

Reguliarus valymas – pagrindas. „Kas savaitę išvalau šepetėlius, kas dvi savaites – filtrus”, – pasakoja Ingrida. „Tai užima gal penkias minutes, bet robotas veikia kaip naujas jau trečius metus.” Daugelis pabrėžia, kad ypač svarbu reguliariai tikrinti šoninį šepetėlį – į jį dažniausiai susipainioja plaukai ir gali sugesti varikliukas.

Aplinkos paruošimas prieš valymą taip pat svarbus. „Anksčiau tiesiog įjungdavau robotą ir išeidavau”, – sako Mantas. „Bet pastebėjau, kad jis dažnai įstrigdavo po sofa arba susiveldavo į laidus. Dabar prieš valymą greitai apžiūriu kambarį, pakeliame kėdes ant stalo, susirenkame laidus. Robotas dirba efektyviau ir mažiau dėvisi.”

Baterijos priežiūra – dar viena svarbi tema. Specialistai pataria nepalikti roboto visiškai išsikrovusio ilgam laikui ir nelaikyti jo nuolat įkrautą dokoje, jei juo nesinaudojate. „Vasarą išvažiuojame į kaimą kelioms savaitėms”, – pasakoja Rūta. „Anksčiau palikdavau robotą dokoje, bet servisas paaiškino, kad tai kenkia baterijai. Dabar palikiu įkrautą apie 50-60% ir atjungiu nuo dokos.”

Programinės įrangos atnaujinimai taip pat svarbūs. Daugelis šiuolaikinių robotų siurblių gauna atnaujinimus per Wi-Fi, kurie pagerina navigaciją, ištaiso klaidas ir kartais net prideda naujų funkcijų. „Mano Roborock po atnaujinimo pradėjo kur kas geriau vengti kliūčių”, – džiaugiasi Paulius.

Kai garantija baigiasi: ko tikėtis iš pogarantinio serviso

Dauguma robotų siurblių parduodami su 1-2 metų garantija, bet tikrasis jų tarnavimo laikas turėtų būti kur kas ilgesnis. Šiauliečiai, kurių įrenginiai jau seniau nei garantinis laikotarpis, dalinasi patirtimis apie pogarantinį aptarnavimą.

„Mano iRobot garantija baigėsi prieš pusmetį”, – pasakoja Giedrius. „Kai atsirado problema, skambinau į oficialų servisą Vilniuje. Jie vis tiek sutiko priimti, tik įspėjo, kad teks mokėti už diagnostiką ir detales. Kaina buvo panaši kaip garantinio laikotarpio metu, tik be nemokamo pristatymo.”

Pogarantinio serviso privalumai – dažnai meistrai būna lankstesni dėl dalių pasirinkimo. Garantinio laikotarpio metu paprastai naudojamos tik originalios dalys, o po garantijos galima rinktis ir kokybiškus analogus, kurie gali būti perpus pigesni. „Servise man pasiūlė du variantus – originalią bateriją už 65 eurus arba gerą analogą už 35”, – sako Rasa. „Pasirinkau analogą, veikia puikiai jau pusmetį.”

Tačiau yra ir iššūkių. Senesniems modeliams kartais sunku rasti dalių. „Mano Xiaomi pirmosios kartos modeliui jau sunku rasti šepetėlių”, – skundžiasi Tomas. „Teko užsisakyti iš Kinijos, laukiau mėnesį. Dabar, kai perku techniką, visuomet patikrinu, ar lengva rasti atsargines dalis.”

Dar vienas aspektas – kai kurie servisai nenori imtis senesnių ar egzotiškesnių modelių. „Turėjau keistą kinišką robotą siurblį, kurį nusipirkau prieš penkerius metus”, – pasakoja Justinas. „Du servisai atsisakė net žiūrėti, nes neturėjo patirties su tuo modeliu. Trečias sutiko, bet įspėjo, kad garantijos neduos, nes nežino, kaip elgsis. Galiausiai sutaisė, bet supratau, kad geriau pirkti populiarius prekių ženklus.”

Kai remontas tampa nuotykiu: juokingos ir ne tik istorijos iš šiauliečių patirties

Robotų siurblių remontas ne visada būna tik sausas techninis procesas. Šiauliečiai dalinasi ir juokingomis istorijomis, kurios nutiko jiems ieškant sprendimų.

„Atvežiau robotą į servisą, sakau, kad nustojo veikti”, – juokiasi Dalia. „Meistras įjungia – veikia puikiai. Grįžtu namo, vėl neveikia. Vėl vedu į servisą – vėl veikia. Pasirodė, kad mano katė mokėsi jį išjungti mygtuku ir tai darydavo kiekvieną kartą, kai tik robotas pradėdavo valyti. Meistras net pinigų neėmė už ‘diagnostiką’, tik patarė įsigyti robotą be fizinių mygtukų.”

Kitas šiaulietis Mindaugas pasakoja apie savo bandymą sutaupyti: „Radau video, kaip keisti bateriją. Atrodė paprasta. Bet kai pradėjau ardyti, pamiršau fotografuoti, kaip viskas buvo sujungta. Galiausiai turėjau maišą varžtų ir dalių, o robotą – išardytą ant stalo. Žmona sakė, kad arba per valandą surenkam, arba išmeta kartu su manimi. Skubiai ieškojau meistro, kuris sutiktų atvažiuoti vakare. Radau, bet kainavo dvigubai brangiau nei įprastai.”

Yra ir liūdnesnių istorijų. „Nusprendžiau, kad sutaupysiu ir pirkau bateriją iš nepažįstamos kinų parduotuvės”, – pasakoja Rasa. „Kaina buvo tris kartus mažesnė nei servise. Gavau po dviejų mėnesių, įdėjau – robotas užsidegė. Tiesiogine prasme – pradėjo rūkti. Gera, kad buvau namuose. Galiausiai teko pirkti naują robotą, nes sudegė pagrindinė plokštė. Pamoka: pigiausia ne visada geriausia.”

Bet dauguma istorijų vis dėlto turi laimingą pabaigą. Šiauliečiai pabrėžia, kad nors kartais remontas būna sudėtingas ar brangus, dažniausiai vis tiek apsimoka lyginant su naujo įrenginio pirkimu. O ir santykis su savo robotu siurbliu po sėkmingo remonto tampa kažkoks ypatingesnis – juk jį „išgelbėjai” ir dabar jis tarnauja su atnaujinta energija.

Ką šiauliečiai pataria būsimiems robotų siurblių savininkams

Apibendrinant šiauliečių patirtis su robotų siurblių remontu, išryškėja keletas svarbių rekomendacijų tiems, kurie tik planuoja įsigyti tokį įrenginį arba jau turi, bet dar nesusidūrė su remonto poreikiu.

Pirmiausia – rinkitės populiarius prekių ženklus. Tai ne snobizmas, o praktika. iRobot, Xiaomi, Roborock, Samsung – šiems prekių ženklams lengviau rasti servisą, dalis ir informaciją internete. „Pirmą robotą pirkau pigų nežinomą, antrą – Xiaomi”, – lygina Tomas. „Skirtumas milžiniškas ne tik veikime, bet ir remonto galimybėse.”

Antra – investuokite į prevenciją. Tie 5-10 minučių per savaitę, skirti robotui išvalyti, gali sutaupyti šimtus eurų remontui. Daugelis šiauliečių pripažįsta, kad jų robotai sugedę būtent dėl nepakankamos priežiūros.

Trečia – nebijokite klausti. Jei kažkas neaišku, geriau parašyti servisui, paklausti Facebook grupėje ar pasikonsultuoti su meistru, nei bandyti spręsti problemą aklai. Šiauliečiai pabrėžia, kad vietos bendruomenė labai draugiška ir mielai dalinasi patarimais.

Ketvirta – turėkite realistiškas lūkesčius. Robotas siurblys – tai elektronika su judančiomis dalimis, todėl anksčiau ar vėliau jam prireiks priežiūros ar remonto. Tai normalu ir nėra įrenginio defektas. Svarbu rasti gerą servisą ir prižiūrėti įrenginį reguliariai.

Penkta – skaičiuokite bendrą nuosavybės kainą. Perkant robotą siurblį, verta pagalvoti ne tik apie pradinę kainą, bet ir apie būsimas išlaidas – filtrus, šepetėlius, galbūt bateriją po kelių metų. Kartais brangesnis modelis su geresne kokybe ir prieinamesnėmis dalimis ilgalaikėje perspektyvoje apsimoka labiau nei pigus, bet nepatikimas įrenginys.

Šiauliečių patirtys rodo, kad robotų siurblių remontas mieste nėra didžiulė problema – yra ir gerų servisų, ir kompetentingų meistrų, ir aktyvi bendruomenė, kuri dalinasi informacija. Svarbiausia – neskubėti, pasirinkti patikimą specialistą ir nesibaiminti paklausti patarimo. Juk šie maži robotai pagalbininkai tikrai verti investicijos į jų priežiūrą ir remontą – jie sutaupo mums daug laiko ir pastangų kasdien.